Rakennetalon tarina
“Tämänkin voisi tehdä kunnolla.”
Ajatus toistui niin monesti, että Samu Rummukaisen piti perustaa oma yritys. Pitkä ura korjaus- ja uudisrakentamisen parissa oli tehnyt selväksi, mistä hyvä tekeminen oikeasti syntyy. Nyt oli aika tehdä asiat omalla tavalla.
“Samu sun kanssa on kiva tehdä hommia. Pääseekö duuniin?”
Pian vanhat kollegat alkoivat soitella Samulle ja kysellä töitä. Ympärille löytyi nopeasti samanhenkinen porukka, jota yhdistävät jaetut periaatteet, rehti tekeminen ja viikoittainen sulkapallovuoro. Työ ei ole vain suorittamista, vaan yhdessä tekemistä. Asiakkaatkin ovat tervetulleita mukaan sulkapalloilemaan – mutta työasiat jäävät yleensä pukukoppiin.
“Moi, mitäs teidän työmaalle kuuluu?”
Toiminnan kasvaessa väliseinäurakoinnista laajennettiin kokonaisurakointiin. Palvelu, laatu ja yhteisöllisyys ovat yhä ytimessä. Rakennusalalla ei aina olla totuttu siihen, että urakoitsija vastaa puhelimeen, pitää asiakkaan ajan tasalla ja käy kysymässä, voisiko jotain tehdä vielä paremmin. Rakennetalolla tiedetään, että pelkkä naulojen nakuttaminen ei riitä ja että asiakkaan onnistuminen on meidän onnistuminen.
“Hyvien tyyppien kanssa on hyvä rakentaa.”
Nykyään Rakennetalo tunnetaan rehtiydestä, vastuunkannosta sekä tiiviistä porukasta, jonka kanssa hommat sujuvat . Tulevaisuudessa tavoitteena on kasvattaa toimintaa niin, että hyvä tekemisen tapa ja yhteisöllisyys säilyvät matkassa mukana.